سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸

در آستانه نوزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

طرح «کتابخانه‌گردی» در یزد با حضور محمد میرکیانی برگزار شد

محمد میرکیانی - کتابخانه گردی یزد 1401
کتابخانه گردی همراه با یک نشست صمیمی

در آستانه نوزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح «کتابخانه‌گردی» با حضور محمد میرکیانی، نویسنده برتر کشوری در حوزه کودک و نوجوان، مردم و مسئولان استانی و با هدف معرفی کتابخانه‌ها و خدمات آن به مردم در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، طرح «کتابخانه گردی» با حضور محمدمیرکیانی، نویسنده؛ محمدمحسن‌رفیعی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ مهدیه السادات حسینی مطلق، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری؛ احسان عابدی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان، اعضا و علاقه‌مندان به نویسندگی در حوزه کودک و نوجوان در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

میرکیانی در ابتدای این نشست طرح کتابخانه گردی را اقدامی ارزشمند از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور دانست و بیان داشت: با هر بهانه‌ای که بتوانیم فضای کتاب و کتابخوانی را در ذهن مخاطبان و افراد جامعه احیا کنیم شایسته و پذیرفته است. امیدوارم این طرح تبدیل به یک طرح جهانی شود تا به اعتبار فرهنگی ما در دنیا نیز بیافزاید.

وی افزود: بسیاری از خانواده ها اوقات‌شان را صرف فعالیت هایی چون خیابان گردی های بیهوده می کنند که احتمالاً چندان نیز نتیجه بخش نیست. اما کتابخانه گردی فعالیتی است که ثمرات ارزشمندی تا پایان عمر برای ما به یادگار می گذارد. مسئولان باید فضایی ایجاد کنند که بحث کتابخانه گردی یک بحث جذاب باشد.

میرکیانی کتابخانه را بهترین خانه دنیا معرفی کرد و گفت: باید سعی کنیم در این خانه زندگی کنیم و فرزندانمان را از دوران کودکی به کتابخوانی و کتابخانه عادت دهیم چرا که یقیناً آینده متعلق به کسانی است که داناتر هستند.

محمد میرکیانی در بخش دیگری از این نشست به معرفی برخی کتاب‌های تالیفی خود پرداخت و گفت: تاکنون بیش از ۸۰ کتاب در قالب بیش از ۸۰۰ قصه به قلم بنده چاپ شده که تعدادی از آنها از جمله کتاب «قصه ما مثل شد» تبدیل به انیمیشن و نمایشنامه نیز شده است و در آینده هم فیلم سینمایی جشن خرگوش‌ها از کتاب «ماجراهای دشت مرموز» توسط مرکز گسترش سینمای مستند تولید می شود.

در پایان این نشست میرکیانی به همراه مسئولان و سایر حاضرین در این نشست از قسمت های مختلف این کتابخانه بازدید و با خدمات این کتابخانه در بخش سالن های مطالعه، بخش کودک، سالن های VIP ، بخش ناشنوایان و نابینایان و بخش نشریات آشنا شدند.

گفتنی است نشست صمیمی و کارگاه نویسندگی به همراه پرسش و پاسخ و نیز قصه گویی با اقتباس از کتاب های این نویسنده با اعضای کتابخانه آیت الله حایری اردکان و کتابخانه جوادی یزد نیز از دیگر برنامه های سفر دو روزه این نویسنده برتر کشوری به شهر یزد بود که با استقبال بی نظیر خانواده ها روبرو شد.

کتابخانه-گردی-2-.jpg

کتابخانه-گردی-4-.jpg

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 1 =